Kettlebell edzés nőknek Budapesten

Oszd meg másokkal is:Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Most azokkal szeretném megosztani a tapasztalatimat, akik hozzám hasonlóan gondolkoznak azon, hogy vajon a kettlebell edzés   való-e és nem jár-e valamilyen rejtett veszélyekkel. Kezdjük az elején.

Kettlebell edzés nőknek vagy férfiaknak?

Ez a kérdés így önmagában teljesen értelmetlen. De muszáj róla beszélni, mert rengetegszer hallom és olvasom mindenfelé, hogy ezért vagy azért de a kettlebell edzés nőknek nem való.

Először is! Ez a sport Oroszországban indult el. De nem, mint sport! Hanem a mezőgazdasági termények mérésénél a mérleg ellensúlyaként használták ezeket a vasgolyókat. Aztán szép fokozatosan rájöttek arra, hogy elképesztő izomzataik lettek azoknak a férfiaknak, akik ezekkel a súlyokkal dolgoztak. Elkezdték hát ennek a teljesen amatőr használatát és a sztyeppéken, hóban fagyban sportoltak vele és fejlesztették az izomzataikat az emberek. Aztán szép lassan átvándorolt ez az edzés a sportolók, majd a katonák soraiba is és innentől megállíthatatlanul száguldott a világhír felé.

Amikor elért Amerikába, onnantól datálható gyakorlatilag a világsikere és hódítása. És a férfiak mellett egyre több nő kezdte el használni és kitapasztalni a www.betterbell.hu – kettlebell Újpest előnyeit.

A kettlebell edzés nőknek ajánlott-e szülés után?

Erre azt tudom mondani anyaként, hogy az első hónapok babával töltött ideje után mindenképpen! Szeretném megkérdezni az ezzel ellentétes véleményen lévőket, akik csak és kizárólag a minden mással egyetért csak, hogy a kettlebell edzés nőknek való. Ez baromság! Én edzettem szülés előtt is és utána is. Mindent kipróbáltam már. T-Rex, Box Aerobic, hagyományos izomépítő edzések, de semelyikben nem éreztem ennyire biztonságosan és főleg jól magam! Miért? Valószínűleg azért mert az edzések máshogy vannak felépítve.

www.betterbell.hu – kettlebell edzés nőknek vagy akár a férfiaknak is tökéletes megoldást jelentenek arra, hogy ne izomtömeget építsünk össze-vissza a testünkre, mert hát lássuk be egy hagyományos edzés során oda is kerül izom, ahova nem szeretnénk… Itt viszont célzott területekre pakolódnak az izmok, gyönyörűen szálkásodunk és annyira természetes testfelépítésünk lesz, hogy sokan el sem hiszik, hogy ilyet a kettlebell edzés nőknek órák alatt építettem fel.

Biztonságos? Pont annyira, mint bármely más edzés. Esett már rá súly a lábadra? Vártál már a fekpadra? Maradtál ott a nyakadon a rúddal? Na pont ugyanennyire veszélyes a kettlebell edzés nőknek is! Azaz szinte semennyire. Egyben viszont nagyon más. Hatalmas koncentrációra nevel és az előkészületek és edzések alatt megtanít egy más világszemléletre is. Hülyén hangzik? Lehet. De ez természetes velejárója. Sokkal jobban odafigyelek az edző-partnerekre, és ez kihat a családi életemre is. Nagyobb lette koncentráló képességem. Mindenkinek tiszta szívvel tudom javasolni, hogy kezdjen el járni a kettlebell edzés nőknek szervezett órákra, próbálja ki magát ebben a sportban is és ígérem, nem fog csalódni. Inkább nagy, pozitív meglepetés fogja érni!

A kettlebell edzés nőknek ugyanúgy ajánlott

Sok tévhit kering, ami miatt a nők egy része elriad ettől az edzésnemtől. Pedig ugyanúgy, ahogy más sportoknál, edzéseknél, egy szakavatott trénerrel semmi okunk akár a testi épségünket, akár az alakunkat félteni. A szebbik nem érthető módon inkább az alak arányosságára, női vonalak megtartására fektet hangsúlyt, míg a férfiak hajlamosak a felsőtest izomzatára koncentrálni. Az pedig gyakori tévképzet, hogy a kettlebell egyenlő volna egy klasszikus súlyemelgetéssel. Mivel a girja fogása nem esik egybe a súlyponttal, már a kitartásához olyan mélyizmokat veszünk igénybe, amelyeknek köszönetően az egész testünket átmozgatja minden gyakorlat. Nem egy konkrét izomzat épül, a teljes állóképesség alakul. A kettlebellel gyakorlóknak tehát nem kell atól tartaniuk, hogy “torzan” épül fel az izom. Inkább szálkásít – ez férfiak esetében is igaz – csökkenti a testzsír százalékot, miközben izmokat fejleszt. Kifejezetten jó hatással bír a kismedence izmokra, ami nőknél jótékony hatással bír a nőgyógyászati területekre, mind hormonálisan, mind keringés serkentésében. Az edzésben nincs sok eltérés. Csupán annyi, hogy hangsúlyosabbak a női vonalakra erősítő gyakorlatok és kisebb súlyokat használunk. Én bátran ajánlom mindenkinek!